Cu mașina în Lefkada

Grecia – mereu o variantă bună pentru vacanța de vară. Și cum ne plac la nebunie insulele grecești, am hotărât să mergem în Lefkada. Cu mașina. Drum lung, mon cher! Vreo 16 ore să tot mergi! ( vezi ruta aici)

Efortul însă este răsplătit peste măsură: Lefkada este o insulă cu plaje extraordinare.

Dacă vrei să profiți din plin de frumusețile pe care ți le poate oferi, ia-ți cazare în VEST.. Aici se află toate plajele frumoase. Ce spun eu aici?! Sunt de-a dreptul SUPERBE!!

• Porto Katsiki (aici harta) – plajă la care se coboară aproximativ 100 trepte, nu are șezlonguri dar se pot cumpăra umbreluțe de la magazinele din parcare. Fiind o plajă îngustă, aflată chiar lângă peretele stâncos, soarele apare în jur de ora 10-11, însă tot atunci se și aglomerează.

DSC07849 DSC07852

• Mylos, cu acces din stațiunea Agios Nikitas (aici harta). Plajă cu nisip și pietriș, la care se poate ajunge fie cu barca, așa cum am facut-o noi, fie la pas, pe cărarea de pe munte. Recomandarea mea este să luați barca. Nu vă sfiiți, bărcile – taxi fac acest drum dus-întors, până spre ora 16 – 17. Luați cu voi apă, mâncare, umbrelă și prosop – pe această plajă nu veți găsi nimic din toate acestea!
Agios Nikitas
Mylos

Kathisma (aici harta) – o plajă comodă, cu nisip dar și pietriș, largă, cu șezlonguri, taverne, parcare și..parapantiști.

Kathisma

• noi am mers  și la Egremni – din pacate, în 2015, la puțin timp după ce am vizitat-o, aceasta a dispărut în urma unui cutremur, fiind înghițită de versantul din apropiere
Egremni

Nu greșești nici dacă te cazezi în Vassiliki, în sudul insulei. Stațiunea, deși aglomerată, îți oferă un bun acces spre vest. Tavernele și wind-surfing-ul sunt specifice acestui loc.

Noi n-am fost deloc inspirați și ne-am cazat în Nydri – plaja îngustă, pietre, bărci și bâlci. Destul de neplăcut să parcurgi zilnic cel puțin o oră dus spre plajă și o oră întors spre apartament, căci da, am ales să mergem pe latura vestică a insulei să facem plajă.

O mulțime de alte plaje sunt pe această insulă, noi nu am apucat să le vedem pe toate..am văzut în schimb un apus miraculos de sus, din vârful munților și tare bine ar fi dacă ai merge și tu! (apus spectaculos la Restaurantul Rachi)

Restaurant Rachi

Câteva repere :

• cazarea Nydri –  45 eur/noapte/studio
  • parcarea 4-5 eur/zi
  • șezlongul 3,5 -4 eur/zi
  • o bere Mythos 3-4 eur
  • o sticlă de apă la 0,5 litri 1,5-2 eur
  • un Gyros 3-4 eur

Cam atât despre Lefkada, impresii personale găsiți aici.