Capri, refugiul privilegiat

La sud de Napoli, pe coasta de vest a Italiei, găsești una dintre cele mai frumoase insule ale acestei țări, Capri. Chiar dacă renumele o recomandă turiștilor înstăriți, oricine poate face o plimbare până acolo.

Noi am luat feribotul din Sorrento (acolo aveam cazare) și după o plimbare de aproximativ 1 oră am ajuns în portul Marina Grande. Ca să ajungem în orașul-capitală Capri, am urcat din port cu funicularul, dar nu înainte de a-mi cumpăra cea mai scumpă piersică ever (7 eur)!!! Ne-a zguduit puțin prima impresie, nu știam ce surprize ne așteaptă sus!

SORENTO-CAPRI156 sorento-capri107 sorento-capri21

Într-adevăr, orașul emană parfum de film. Turiștii sunt numeroși și de toate felurile. Pălării albe, sandale și cămăși de pânză topită toarnă un film de epocă bună. Hoteluri de lux, magazine scumpe și terase aglomerate îți deschid pofta de vacanță.

sorento-capri66

Privește marea de sus – e cel mai frumos spectacol! Îmi amintesc că în drumul nostru pe potecile înguste, marea era singurul orizont. Ne-am îndreptat spre vest, din Marina Grande, spre Grotta Azzurra, apoi am mers cu telefericul  în Anacapri.gr2_d_0_0_600.20150327100739IMG_2719

La sud, spre soare, grădina botanică (Giardini di Augusto) îți oferă o vedere absolut superbă asupra insulei și a stâncilor Faraglioni. Pe versant, un drum șerpuit te conduce la mare.

IMG_2703 IMG_2686 sorento-capri80 sorento-capri82 sorento-capri68 sorento-capri90

O singură zi a durat excursia, au rămas multe lucruri nevăzute…Mi-aș fi dorit să ajung măcar la Vila San Michele – motiv de reîntoarcere!