2 trasee hai-hui prin Europa – Italia, Franța, Austria

Îți propun două trasee cu mașina prin Europa, trasee lejere pe care le-am făcut, mai întâi dintr-o ambiție personală de a ajunge pe Coasta de Azur și mai apoi pentru a vedea lacurile alpine din Austria:

1. București – Veneția (2 nopți) – Florența (1 noapte)Pisa – Genova – Nisa (6 nopți) – Kaprun (2 nopți) Salzburg – Strobl – Hegyeshalom (1 noapte) – București.

Traseu 1

Din București am plecat spre Veneția, unde ne-am oprit 2 nopți – rezonabil ca timp pentru a ne odihni dar și pentru a da check celor mai importante obiective ale orașului (Podul Rialto, Canal Grande, Piața San Marco cu Basilica și Palatul Dogilor). A urmat apoi Florența, orașul care te absoarbe cu frumusețea sa, cu stilul său conservat perfect în timp, cu ale sale palate, poduri sau clădiri medievale – 1 noapte am rămas aici, cred că prea puțin pentru cât merită locul. Ne-am grăbit spre Pisa, din dorința de a vedea cât mai mult din frumusețile Toscanei…Orașul este mic și cochet…și foarte alb: ca de cretă – aceeași frumusețe medievală, același sentiment de dragoste la prima vedere. A urmat apoi Genova, unde ne-am oprit în treacăt, doar să ne tragem sufletul după ce ne amețise cu priveliștea absolut fermecătoare a munților și văilor scăldate de mare. Era preludiul pentru Coasta de Azur.

VENETIA01 (24)
Venetia
20140822_172750
Florenta

Pretextul circuitului a fost de fapt Nisa. Aici am plănuit să petrecem cea mai mare parte a timpului dedicat vacanței (6 nopți). De la Eze la Monaco, Saint Tropez si Cannes, un amestec nemaipomenit de stiluri: castele, plaje și mașini de lux, viață de noapte și turiști – totul se concentrează într-un sentiment de extraordinară bună-dispoziție.

20140828_205321
Nisa
Eze
20140827_165739
Monaco

Spre Austria am mers apoi cu cele mai bune gânduri! Din Kaprun (2 nopți) am putut vizita orașul lui Mozart, Salzburg, dar și una din stațiunile alpine pitorești, Strobl. Ne-am întors la București după o altă noapte petrecută în Ungaria, la Hegyeshalom.

2. București – Padova (1 noapte) – Nisa (6 nopți) – Galtur (2 nopți) – Innsbruck – Krimml – Grobming (4 nopți)- Hallstatt – Strobl Viena – Parndorf Hegyeshalom (1 noapte) – București.

traseu 2

…ar mai fi un traseu, făcut de noi la un an distanță de primul! Am trecut mai întâi prin Padova, o singură noapte și un spectacol renascentist demn de invidii – oraș muză pentru Shakespeare și casă pentru Galileo Galilei.

La Nisa am petrecut la fel de bine -doar de asta ne-am și dus a doua oară!! Austria însă ne-a stârnit curiozitatea, am hotărât să rămânem ceva mai mult – așezări idilice cocoțate în vârf de munte (Galtur, Grobming), ghețari și cascade învolburate (Krimml), lacuri de smarald și dulciuri la tot pasul. Frumusețea autentică a orașului Hallstatt este de asemenea o experiență memorabilă. Am vizitat și Viena – un minunat oraș cu un magnetism aparte.

20150826_172852
Grobming
Krimml
20150828_124719
Viena
Hallstatt

Am încheiat cu puțin shopping la Parndorf și cu o cină îndestulătoare la Paprika, lângă Hegyeshalom.

Ceva sfaturi pentru drum: pentru orașele în care vă aflați în tranzit (Padova), vă recomand cazare cât mai aproape de autostradă – evitați aglomerația urbană și salvați timp prețios. Noi am stat la Hotel SB Padova – clasic pentru tranzit. Pentru orașele pe care intenționați să le vizitați, alegeți cazare în centru, chiar dacă plătiți mai mult – pentru Veneția am ales să ne cazăm în Mestre, oraș aflat la 15 minute distanță cu trenul (1 euro/bilet/persoană) iar la Florența ne-am cazat în centru, într-un apartament vis-a-vis de Pitti Palace.

Drumurile în Europa costă – evident, parcările sunt și ele destul de scumpe iar amenzile sunt usturătoare pentru cei care încalcă limita de viteză.

Câteva repere (taxe pentru drumuri) mai jos:

Localitate Detalii cost Cost Euro Cost Ron
Austria Drum Cascada Krimml 8.5
Ungaria Vigneta 11
200.8 276.4

În cei aproximativ 6500 km/ traseu  am cheltuit în jur de 800 eur/mașină. (vignete, parcări, autostrăzi, combustibil)

Mult, e drept, dar merită!