Veliko Turnovo, o varianta

Cu câteva zile înainte de revelion, am găsit o ofertă bună (750 lei/2 nopți cazare cu mic dejun/camera triplă) pentru petrecerea sfârșitului de an…bună dacă vrei să schimbi puțin peisajul, dacă vrei să nu faci multe ore pe drum și pe deasupra dacă  ești puțin curios să vezi cum mai petrec și alții noaptea dintre ani. La Veliko Turnovo am plecat pe la 10 dimineața, pe 31 decembrie. Nimeni pe drum, nici la noi și nici la ei, așa că în aproximativ 3 ore am ajuns la destinație ( Hotel Bolyarski).

Am niște idei preconcepute, recunosc. Mă uitam pe geamul mașinii și așteptam să gasesc ceva care să nu-mi placă, ceva care să mă scoată din sărite și să mă facă să regret că nu am ales varianta de a merge undeva în România..În schimb, orașul se așeza liniștit și oarecum ordonat în fața mea, indiferent la sentimentele mele de precauție. Da, eram pregătită pentru orice. Și bine am făcut, căci a fost una caldă, alta rece.

Cu ceva emoții la hotel, ne-am cazat în cea mai mare cameră în care am fost cazați vreodată la un hotel: 2 paturi duble imense, 2 canapele si 2 fotolii, o baie mare și o terasă cât sufrageria mea de acasă. În schimb, fără calorifere. Încălzirea era făcută prin instalația de climatizare din tavan plus încă o aerotermă. Ne-au vâjâit creierii!! Nu puteam nici opri pentru că se făcea frig instantaneu iar dacă voiai să recuperezi căldura pierdută, erai condamnat! Asta a fost neplăcut! Tare neplăcut! Restul, ok – de la mâncare până la curățenie, de la recepție pâna la nivelul -5.

img_8291img_8295img_8296

Am avut și o cină festivă, plătită separat (aprox. 9oo lei/2 adulți și 1 copil). Bun dar nechibzuit…în 3 ore, de la 9 la 12.30 noaptea ni s-au servit 6 feluri de mâncare (!!!). Evident, au rămas în farfurie, neatinse. Ah și muzica!! Never mind – ne-am tratat a doua zi cu o baie la piscina și jacuzzi…Cum ziceam, una caldă, alta rece!

Pe 1 ianuarie ne-am urnit pe la prânz în afara hotelului, până la cetate (Tsarevets). Am mâncat la Ivan Acen, chiar în apropierea ei, niște preparate delicioase din miel și niște paste cu ciuperci excelente. Mâncarea mai bună aici, mi s-a părut, decât la Yantra, unde mâncasem în prima zi. La Yantra, în schimb, priveliștea este foarte frumoasă.

Pe 2 ianuarie ne-am gândit să dăm o fugă până la Arbanassi. Mi-a plăcut foarte mult aici! Un orășel mic, medieval, cu garduri de piatră și porți de lemn. Cred că e foarte frumos și vara aici, ar merita un week-end.

img_8356img_8352img_8353img_8350img_8349img_8355

Prea mult timp nu am avut să colindăm în aceste zile de sfârșit de an. M-am simțit bine și dacă nu aș fi avut capul cât banița de la aerul condiționat, cred că aș fi avut o dispoziție mult mai bună. Dacă recomand? Da, recomand. Este o destinație la îndemână, simplă, cochetă și liniștită.